Икона божией матери корсунская


Икона Пресвятой Богородицы «Корсунская»

Есть у каждого человека, кто принял в свою жизнь Бога, любимая икона. Для женщин, как правило, такой намоленной помощницей во всех делах является икона Божьей матери. Корсунская икона Божьей матери, наравне с Цареградской, является одним из ранних ликов Богородицы, восходящих к самим истокам православия.

История появления

Корсунская икона Божьей матери, называемая также Ефесская, по той причине, что долгое время святой лик Богоматери находился на Ефесе. Удивительно, но и Корсунская икона Пресвятой Богородицы, и Царьградская икона Божьей Матери написаны одной рукой. Их автором  считают проповедника евангелия Луку.

Икона Божией Матери «Корсунская»

Конечно, по прошествии многих лет, уже не отыщешь достоверной информации о том, как икона появилась в России. Но благодаря церковным преданиям известно, что некогда побывав в Корсуни, князь Владимир перевез ее в Киев. Другое повествование гласит, что в XII веке жила некая княжна Евфросиния, которой в качестве подарка преподнес икону Богоматери греческий император. Казалось бы, две совершенно разные истории, не вполне претендующие на достоверность, но существует и третья версия истории Корсунской иконы Богородицы.

Согласно этой версии, иконописный образ очень долго находился в городе Ефесе (территория современной Турции). Этот город известен верующим по библейским преданиям, которые хранят память о том, как после распятия Иисуса Христа, Мария и один из апостолов покинули Иудею, ведь в то время начались гонения на тех, кто принял учение Христа, и искали защиту в Эфесе.

Интересно! О местонахождении Девы Марии не было известно никому, кроме апостола Иоанна, следовавшего за ней, предположительно, Богоматерь нашла приют неподалеку от храма Артемиды, где прожила до самой старости и здесь же была похоронена. Если принимать за основу эту версию, то вполне логично, что иконописный лик Божьей матери появился там, где она нашла свой последний приют.

Описание

Икону Корсунской Божьей матери искусствоведы выделяют, как один из важных образов в иконописи. Эта икона относится к такому типу иконографии, как элеус или «умиление» — один из главных типов иконописного изображения Богоматери. Нужно заметить, что это один из самых нежных типов икон, наполненных особенной лирикой.

Дело в том, что изображение на иконе иллюстрирует очень личную тему — взаимоотношения матери и сына, их нежные чувства друг к другу. Также искусствоведы полагают, что Божья матерь на иконе олицетворяет собой душу, а Иисус — Бога, т.е. символический смысл иконы — общение души с Господом.

Совет! Молясь у Корсунской иконы, можно просить о самом личном, тайном и, казалось бы, несбыточном.

Такой тип характеризуется тем, что Богородица изображается с младенцем, который сидит на ее руке. Божья матерь обнимает ребенка и прижимает его к щеке. Символическое понимание такого типа иконы сводится к тому, что Пресвятая Мария олицетворяет собой весь род человеческий, а младенец Иисус — всепоглощающую безусловную любовь, таким образом, высшее понимание иконы Корсунской Божьей матери — наивысшая любовь Бога к людям.

Корсунская икона Божией Матери

Считается, что этот лик Божьей матери покровительствует женщинам, имеющих детей, даруя им защиту при самых тяжелых испытаниях. Примечательно, что с Корсунской иконы существует несколько списков, наиболее известный из них — Касперовская икона Богоматери.

Где находится святой лик

Известно, что подлинник иконы находится в Русском музее (Санкт-Петербург). Хотя Корсунская икона Божьей матери так и не была передана в храм, для верующих оказалось неважным, где поклониться и помолиться у иконы — в церкви или музее. К тому же, экскурсоводы музея привыкли к потоку паломников, идущих именно к этой иконе. Из разговоров с ними, сотрудники музея узнали, что эта икона — великая благодать для города и России в целом. Тот, кто хоть раз увидел ее, обязательно почувствовал любовь, которую несет в своем сердце Богоматерь к сыну и всем людям.

Интересно! С пребыванием иконы в Русском музее связан и один не очень приятный факт, имеющий отношение к иконе. Дело в том, что когда святой образ Богородицы попал к реставраторам, темный цвет иконы по ошибке приняли за копоть и поспешили его счистить. Позже оказалось, что с темноватым цветом кожи младенца Иисуса и Девы Марии связана византийская традиция иконописи.

Для тех, у кого душа не лежит к посещению музея, существует довольно много списков с данной иконы, которые можно увидеть во многих известных храмах:

  • В Благовещенском соборе в Нижнем Новгороде сохранился список 995 года, являющийся одним из самых ранних.
  • Несколько списков находятся в небольших храмах в городе Корсунь и селе Глинково, что находится неподалеку от Троице-Сергиевой Лавры и в Смоленской области, в селе Смориги, в храме Николо-Георгиевском.

О чем молятся Корсунской иконе

Среди людей об иконе Божьей матери Корсунской давно закрепилось определение «чудотворная». Действительно, рассказы о чудесном исцелении, помощи в жизненных передрягах передаются из уст в уста и привлекают к иконе все новых и новых людей, которые стремятся со всех концов России к чудесной иконе Корсунской Божьей матери.

Чистая молитва и искреннее покаяние помогает освободить сердце от греха

Говорят, что простого присутствия около иконы достаточно, что сердце очистилось от боли, и душа наполнилась добром и любовью. Как мать, любит свое дитя, так и Богоматерь, как мать всего человечества может позаботиться о каждом, кто пришел к ней с искренними молитвами. Чистая молитва от сердца, искреннее покаяние в грехах содеянных, перед ликом Божьей матери, помогает освободиться от душевных ран и терзаний. Каждому, кто к ней обратится, Божья матерь дает главное — надежду во все самое лучшее.

На заметку! Существует предание о том, как икона могла примирить враждовавших людей, стоило только поднять ее между нападающими друг на друга, как всякая агрессия прекращалась, а враждующие примирившись, горько каялись перед иконой.

Но не только женщины просят у образа Пречистой Девы за своих детей, за легкую беременность и счастливое замужество. Просить помощи у иконы приходят также те, кого захлестнул поток материальных проблем, и выхода из этого удручающего состояния они не видят. Как это ни странно, но также молитвы, обращенные к Божьей матери, часто содержат просьбы о хорошем урожае, по этой причине Корсунскую икону Божьей матери так почитают фермеры.

Таким образом, значение святого образа Корсунской Богоматери велико, ведь она помогает:

  • освободить сердце от греха;
  • утешиться в горе;
  • получить свободу от страхов и тревог и обрести спокойствие;
  • получить облегчение при страданиях души;
  • исцелиться от многих болезней;
  • оберегать на жизненном пути детей.

Воцерковленные люди знают, что самые сильные молитвы читаются в дни, связанные с почитанием иконы и Пресвятой Девы. Обычно в такие дни в церкви у иконы поется акафист Богородице, прославляющие Божью матерь. Таким днем для иконы Корсунской является 22 октября, в этот день в церкви совершаются дополнительные богослужения и крестный ход с иконой. Также в этот день осени принято ставить свечи у лика Божьей матери, молясь за близких.

Корсунская икона Божией Матери

molitva-info.ru

Икона Божией Матери Корсунская

Кондак 1

Возбранная от рождества Своего Дево и по тихом успении Своем в небесная вознесенная преславно, служительнице избавления мира смиреннейшая, в сердце своем о людех печаль имеющая, близкая другиня и утешительнице всех обидимых, труждающихся и обремененным опоро нерушимая, — Тебе ныне хвалебная пения по силе приносим, понеже явила еси от образа Своего милости предивныя людям изборским, да взываем Тебе немолчно: Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Икос 1

Ангельстии собори, воплощения тайне чудящеся и Вседержителю о Ней немолчные хвалы всегда приносяще, величания приносят и Деве избранней, Богоматери Пречистей, из Нея же на спасение всем Бог воплотися; сего ради, небожителем подражая, да подвижется всяк земнородный и, исполнь духа радования, да почитает он светло священное торжество Девы и Матере, взывая Ей тако:Радуйся, жизни нестареющей весно благоуханная.Радуйся, луча вознесенного цвет краснейший.Радуйся, яко от Тебе всего мира обновление изыде.Радуйся, грехи и скверны всего мира омывающая.Радуйся, таинственного дне жизни блаженной заря пресветлая.Радуйся, всем, совершающим путь спасения, невидимая сопутнице.Радуйся, душ чистых ниво небесная.Радуйся, пажитей духовных росо плодоносная.Радуйся, Тебе бо земля дарствует цвети предивнии.Радуйся, Тебе бо днесь тщимся приносите песни избранные.Радуйся, благодать молитвы, яко дыхание тонкое, в душах возгревающая.Радуйся, Светоче моления нашего тихий.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 2

Безгласен бысть некогда иерей Захария, егда усумнеся глаголанному от ангела, яко, стар сый, пророка великого отец будет, и нем бе, дондеже сбыстся реченное ангелом. Такожде и мы, безмолвнии бывши зрением чудесного знамения от образа Пречистыя Богоматере, ныне дерзновенно отверзаем уста своя творящему нам милости великия, вопия ему: Аллилуия.

Икос 2

Весть приемше людие Изборстии, яко убийством и пожаром идяху, иноплеменнии и уже пожгоша посад Печерстий, страхом одержими быша. Ищущим же им спасения у дома святителя Николая, с вышних призре на обуреваемых напастьми Пречистая и от образа Своего, еже бысть у вдовы Евдокии, яви знамение сострадания горю людскому, излия слезы. Тогда, радости исполнени, люди изборстии умиленно взываху Богородице:Радуйся, внезапу милость людем Твоим от образа Твоего явльшая.Радуйся, горестей нашим слезы своими для всех зримо сострадавша.Радуйся, Твоя бо любовь на нас, аки дождь, ниспадает.Радуйся, яко Ты подъемлеши на Себе ярем спасения нашего.Радуйся, всему миру врачевство духовное.Радуйся, всякому делу благому пособнице усердная.Радуйся, изымающая от сетей корысти и буесловия.Радуйся, довольство житием тихим в душах укрепляющая.Радуйся, державная заступнице всего мира христианского.Радуйся, град наш соблюдающая от обдержания вражия.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 3

Гавриил Благовестник странные глаголы рече Деве Марии, яко смутитися Ей зело, понеже благовести Ей рождение Сына без мужа. Покорна же бе воле Божией избранная раба Господня, смирение великое показа, вдах Себе всю в руце Божии, да научит и нас, приосененных Богоматерним заступлением, возглашати неустанно Вышнему, пути наши дивно устроящему: Аллилуия.

Икос 3

Достоит мужем наипаче охрану домов и весей имети, зане силою и крепостию обладают. Сего ради и возсташа, якоже един, вси мужие изборстии, внегда услышаху бряцание бранем и шествие лютого врага, разоряющего домы, — и егда помышляху, како врагу противостати и ограждение веси своея сотворити, внезапу Жена великая прииде и знамение от образа своего яви, да покрову Богоматере радующеся, вознесут ей вси мужие величания таковая:Радуйся, опоро людей Твоих нерушимая.Радуйся, всем ослабевающим укрепление твердое.Радуйся, моря житейского кормчий верный.Радуйся, всем обуреваемым отишия пристань.Радуйся, бурю страстей греховных умиряющая.Радуйся, от деяний бесчестных и злых удерживающая.Радуйся, на земле в поте трудящимся бодрение и сило.Радуйся, делателю нелицемерному отдохновение и отрадо.Радуйся, грубость сердец людских умягчающая.Радуйся, подъемлющая их от земли на небо.Радуйся, забвение несущая дел суетных и ложных.Радуйся, силы подающая к отвращению от путей лукавствия.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 4

Еще в земнем житии Своем, смирением великим богатея, преисполнена бысть труда и забот обрученная старцу Дева-Мати, о доме и о Сыне Своем возлюбленнем попечение всегда имея. И по днесь, егда крестною смертию увенча мир деяния Искупителя не забывает Богомати, уже в славе небесней пребывая, грешного мира людей сирых и обремененных, не преставая о них перед Сыном моления творити да вопиют спасаемые Богу: Аллилуия.

Икос 4

Жизнь дарствуя людем и радостную ю творяще, в земнем служении Своем некогда призван бысть Иисус со ученики Своими на брак в Кану Галилейскую, да благословит людей простых и бедных. Недоставшу же вина пирующим, болезнова Мати Пречистая, зане любляше людей и радости их любляше, и приступи к Сыну и проси знамение сотворити Любови Матерней помоществуя, претвори Иисус воду в вино, начаток знамением Своим полагая. Мы же, сие на память приводя, Богоматернее сорадование нам всегда величающе, да вопием Ей тако:Радуйся, из сонма жен избранная чудно.Радуйся, любве великия свете, горе вознесенный.Радуйся, Бога родшая на спасение наше.Радуйся, всемирное избавление Собою наченшая.Радуйся, Сеятеля чистоты в мире Единого Мати.Радуйся, даровании духовными светло озаренная.Радуйся, Жено единая, болезней чадорождения не познавшая.Радуйся, вместилищем Невместимого соделавшаяся.Радуйся, Собою вся наполняющего Мати.Радуйся, мир и согласие семьи наблюдающая.Радуйся, напрасны творящая ухищрения людей противумирных и жестоких.Радуйся, в Себе сочетавшая жизни терпение и Богу служение.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 5

Зело расширила еси покров всеобдержныя милости Твоея Богородице, и, быв цветом избранным всех жен, сияющим добродетельми многоразличными, показа миру чудо, и небожителем странное: земная бывши к Царю небес приблизилася еси тесно, людския страдания и слезы к престолу Вышняго принесла еси охотно и тако дала еси людем силу к Отцу всех взывати хвалебно: Аллилуия.

Икос 5

Земная злоба неистовствова, и оружие пройде Твое сердце, Богомати, егда узрела еси Сына на Кpecтe распята. Мучении горькими одержима бысть душа Твоя, и велий плач принесла ecи, глаголюще: «странным и дивным Рождеством Твоим, Сыне Мой, возвеличена бысть пред всеми матерями; но горе Мне, утроба Моя раздирается, егда вижу Тя на Древе». Сии страдания безмерными да укрепятся вси матери и да принесут ныне Божией Матери славословия сицевая:Радуйся, сердца матернего, страдании Сына, яко мечем пронзенного достойный образ подражания.Радуйся, матерем горестным и душею израненным надежное укрепление.Радуйся, Мати всю жизнь содержащего.Радуйся, скорбный путь материнства горце уведевшая.Радуйся, муки чадорождения утишающая.Радуйся, матерей печаль безъисходную веянием любви рассеевающая.Радуйся, роди бо вси Тебе присно чудятся.Радуйся, яко паче горних сил превоснеслася, рождши неприступного Бога.Радуйся, рождением из Себе Сына предвечнаго чадородие благословившая.Радуйся, многочадным матерям силы неслышно подающая.Радуйся, слезы матерей благодатно осушающая.Радуйся, подвиг жизни их добрый светом утешения озаряющая.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 6

Из бездны адовой вси силы тьмы возликоваша, егда на Голгофе вечеру заходящу единственного дне, на Кресте распинаемое Слово жизни в человечестнем естестве своем приблизися к смерти. Тогда скорби неисцельные исполнися сердце Богоматере, зряще страдания Божественного Сына; любовию же матернею ко Кресту припадала есть купно со учеником возлюбленным Сына Своего, чающе утешения болезнующей душе Своей, дондеже не услышала есть со Креста словесе Сыновнего утешения и не воззвала со учеником слова Всемогущему: Аллилуия.

Икос 6

Иерусалим своими вольными страдании освятил есть Царь царствующих, и при вхождении в онь, егда гряде на страсть, ликования детей приял есть Сын Твой, Богомати, якоже и прежде сего любовно благослови их, рекши: «аще не будете яко дети, не внидите в Царство Небесное»: тем же, любови Сына к детем соревнуя, поныне являешися, Богородице, опорою детем чистым и кротким, немощным и убогим, сирым и оставленным, да вопиют они детскими усты великия Тебе хваления:Радуйся, детем непорочным радость Собою низводящая.Радуйся, повсюду хранящая их от бед и скорбей.Радуйся, разум детей к познанию Бога и жизни руководящая.Радуйся, пути стропотны к шествию младенцев исправляющая.Радуйся, раю детские сладости.Радуйся, сокровище жизни неоскудеваемое.Радуйся, из уст младенцев моления нехитростная приемлющая.Радуйся, всяко благое от Бога даяние им посылающая.Радуйся, обращающая сердца к родителям.Радуйся, умиряющая надмение юных.Радуйся, от силы в силу возводящая.Радуйся, красоту и премудрость Божия мира детем указующая.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 7

Концев всея земле людие, из века в век приносят превеликая и немолчная хваления Тебе, Богоизбранная Дево, зане не токмо славу приемлеши, но и едина имееши от Вышняго исполняти всякое благое людей прошение, чего ради и числа не имут явленные и цельбоносные Твоя иконы, явно зримыя знамения любве Твоея, всепомоществующей всем верующим взывающим Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Любве престарелых родителей плод краснейший, вручена бысть старцу Иосифу Мариа, да сбудется вся, реченная пророки. Послушива бысть старейшим во всем, Дева благоуветлива явися им, яко жезл старости добрый. Такожде и до сего дне вси старцы и старицы, течение жизни в трудех и подвизех совершающе, недузи телесные и душевные мощно превозмогают, подкрепляеми Твоим Приснодево, явлением и помощию, чесо ради и ныне, притекающе к Тебе, сияющему свету заходящия жизни, благодарственно глаголят тако:Радуйся, престарелых родителей радость неизреченная.Радуйся, старость их благочестием украсившая.Радуйся, старости угасающая Свете тихий.Радуйся, сокровище жизни неистощимое.Радуйся, жизнь наполняющая деяньми святыми.Радуйся, мудрость дающая, не в числе лет исчисляему.Радуйся, отверзающая врата Иерусалима вечного, идеже скончавается людей странствие.Радуйся, Приятелище всего мира премудрости несозданной.Радуйся, в малом удержавающая, да не сотворим грехов больших.Радуйся, руководящая к упованию единому жизни всея.Радуйся, добре пожившим мирную кончину уготовляющая.Радуйся, расширяющая дом души нашея для вхождения Господня.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 8

Мариа — другая, седши некогда при ногу Иисусову, слушала слово Божественного учения и питающая душу благодати, яко забыти ей вся земная и временная и, Божественному Учителю последующе, воспарити духом в небесная и вечная, идеже жизнь совершенная и дуси в Господнем покои пребывают. Тако и Царица Небесная, всегда предстоя престолу Бога и Сына, любовию подъем лет нас ко Вседержителю и царствию Его да возносим Ему присно: Аллилуиа.

Икос 8

Недоумеет ум и бессилен бывает егда тщится уразумети вселенское чудо явления в мир Богоматере, зане превыше плотянаго ума сочетание в единей девства Матере и деторождения Девы. И ныне сердцем чистии и кротцыи, осиянные смирения благодатию, да предстанут образу Царицы душ девственных и, от Нея приявшии силу и бодрость на подвиг жизни своея, да славословят Ю сице:Радуйся, светом целомудрия осиянная.Радуйся, девство вместилищем Бога воплотившася соделавшая.Радуйся, чудесе велия и единого: Девы рождающей без мужа явление.Радуйся, мира чуждого и хладного Заступнице теплая.Радуйся, моления за людей свеща неугасимая.Радуйся, стено, крепкая всем, подвигом девства подвизающимся.Радуйся, Невесто-красительнице душ девственных и святых.Радуйся, тайну промышления Божия о людех явльшая.Радуйся, достигшая конца человеческих вожделений.Радуйся, обожению естества человеческого девством Своим послужившая.Радуйся, Бога нисшедшего к людем обитель святая.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 9

Образ матернего служения великого, благословила еси жен чадородие, Сына Божия сущи Мати единая, да на Тебе взирающе, силу восприимут вси немощствующии жены и сиротствующие девы, их же и в Небесных обителех не забываеши присно, яко и сподобитися им первым свидетельницы быти во Изборске явления от образа Твоего и о сем возносити Господу немолчно: Аллилуиа.

Икос 9

Пречистыя Богородицы образу явленному зело возрадовахуся людие изборстии, река бо явися неоскудеваемая заступлений Владычных. Радости же людей изборских поревновав, повеле Псковский архиерей Макарий изнести Корсунскую икону Божия Матере во град Псков, и ту две седмицы прием Пречистая поклонение Своему образу, егда вси псковичи, припадающе благочестно взываху сице:Радуйся, древний град Изборск знамением от иконы Твоея возвеличившая.Радуйся, Божие благоволение к людем низведшая.Радуйся, людей изборских дерзостная похвало.Радуйся, Тебе благочестиво сретшим помилование уготовляющая.Радуйся, изшедшая от Изборска во Псков на милость и заступление.Радуйся, во Пскове двою седмицею поклонение образу Твоему приемшая.Радуйся, всея земли псковския щит и оружие.Радуйся, о всех и за вся благая поборнице скорая.Радуйся, благодати бо Твоей осеняемей, страхом исчезают темные силы.Радуйся, яко врагов шатания, яже на нас движимая, разоряеши.Радуйся, неправедно злословящих нас к молчанию приводящая.Радуйся, Тебе бо уста отверзаем, возносяще благодарения песни.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 10

Роду человеческому искупление творя, не име Сын человеческий, в Своем служении на земли, идеже главу Свою подклонити: Ты же ревностно следовала Ему, любвеобильная Мати, опорою и утешением в Его шествии из града в град, из веси в весь всегда бывая и Своим прошением низводя на людей милосердие Своего Сына. И ныне род человеческий во время всякое и день каждый в Тебе, любве Мати, имать скорую помощь и непреоборимую защиту, чесо ради и вопиет о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Силы неоскудеваемые любовь всеобдержная вхождением в мир Богородицы явися чудно: несть взывающего, Его же не услышала бы любве Мати, несть в молитве вопрошающего, Ему же утешение не даровала бы Заступница, несть падающего под ярмом жизни скорбные, Ему же Пречистая помощи не упроси. Изнемогает всяк глагол вознести Утешительнице мира достойная хваления, но и молчати уста наша не могут, со смирением взывая Богородице:Радуйся, любве кладезь глубокий и неисчерпаемый.Радуйся, всех любовно содержащая в сердце Своем.Радуйся, милосердие Вышняго на людей низводящая.Радуйся, всемерно взыскующая спасение падших.Радуйся, духов мрака и злобы далече от нас отгоняющая.Радуйся, побеждающая их всемощною силою кротости Своей.Радуйся, всякому творению Божию к блаженной жизни спутешествующая.Радуйся, мира горняго и дольняго мосте предивный.Радуйся, царству любве в людех путь правый уготовляющая.Радуйся, сокрушающая тем державу власти темныя.Радуйся, всех подвигом жизни добре подвизающихся неомраченное веселие.Радуйся, Тобою бо в домех и во градех благоденствие почивает.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 11

Труда тяжкого и болезней есть житие человека на земли, беды и лишения обдержат его всюду, приходящим им, отонудуже не чает и борющим его силою, противу Ея же не может крепко стати. И тако преисполнен бы был скорбей и стенание всяк путь жизни, аще бы не Ты Своим предстательством, радосте незаходимыя Мати, о Тебе же вопием Богу. Аллилуиа.

Икос 11

У Господа величие обретшая и быв по вся дни земныя жизни Своея другиня сирых и обездоленных, преславно вознесена Сыном в Небесные кровы в честнем Успении Своем. И ныне преукрашенная божественными лепотами, присно призираеши на людей, озлобленных грехи многими, да противустоят они твердо помощию Твоею всем скорбем и напастем сея многотрудныя жизни и, Царицу Небесную славяще, тщание имут всегда восхваляти Ю тако:Радуйся, в Царствии Сына Твоего славою венчанная.Радуйся, с высот славы Небесныя в души убогих нисходящая.Радуйся, величием вознесенная по Успении Своем.Радуйся, людей страждущих присно покрывающая омофором Своим.Радуйся, другиня верная душ сирых и оставленных.Радуйся, радосте всякие твари живущия.Радуйся, царство благодати Сыном Своим людем даровавшая.Радуйся, обиталище в домех нищих Себе сотворшая.Радуйся, приемлющая немолчное хваление Ангельских сил.Радуйся, Богоматере величие и Приснодевы смирение в Себе сочетавшая.Радуйся, яко Тебе от края и до края земли многоустные хвалы верных приносятся.Радуйся, ни единыя же души недугующей и в томлении сущей, Своею помощью не оставляющая.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 12

Круг жизни моея проходя, страдание и горе уведев, недуги тела и духа в себе поборая и о всей радости жизни Творца прославляя, дерзаю к Тебе, Матери Света, принести моя песнопения; Ты же милостиво приими их, зане являешися река великая, точащая обилие щедрот, их же преисполнени вси люди, да соберутся ныне со мною купно, вопиюще Богу едиными усты и сердцем единым: Аллилуиа.

Икос 12

Царь славы Христос благоволи родитися от Неискусомужныя, паче мира Ю удобрив, и великия милости на людей изливая, Сию дарова помощницу людем Своим строити и покрывати от всякия беды рабы Своя, еже и всем видимо бысть в чудеснем знамении во граде нашем от Пречестныя иконы Богоматере, да не престанем Пречистей на всяко лето о сем службу творити, со благодарением глаголя:Радуйся, покровение града нашего.Радуйся, неотступная Предстательнице о впадших в напасть.Радуйся, с вышних призирающая на смиренных.Радуйся, гордым и завистным указующая путь исправления.Радуйся, Тобою бо труд землепашца освящается.Радуйся, в Тебе бо силу емлют в труде ослабльшии.Радуйся, нам к Тебе руки молитвою воздевающим, жизнь творящая богатно.Радуйся, грозы гибельные, град и бездождие от земли нашея отгонящая.Радуйся, нив и сел Изборских незримая Охрано.Радуйся, от неистовств нашествия иноплеменных ограждение наше.

Радуйся, Богомати, в напастех помощнице скорая.

Кондак 13

О, Мати Единая, любовию весь мир содержащая в сердце Своем и перед Сыном Своим за Него ходатайствующая немолчно. Светло внемли хвалениям нашим. Тебе из глубины душ смиренных и благодарных приносимым: приими и моления наша, не отними Покрова заступления Твоего от мира греховного, зане преступления и грехи наши всегда пред нами, Твоим предстательством умножи силы наши стезю греха миновати, поборов прелести и искушения пути блазненного и пространного, не остави нac сирыми в жизни нашей, ея же дни труда и лишений исполнены, — да к Тебе в молениях присно прилепляяся, вся дни жизни нашея твердо, радостно и благочестно пройдем, понеже Ты имаши силу низводити на нас, недостойных, благословение Владыки жизни и любве, Ему же ныне со умилением вопием: Аллилуиа.(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О, Всемилостивая Госпоже, Пресвятая Дево, Мати Господа Вышних Сил, Небесе и земли Царице, града нашего всемощная Заступнице. С верою и любовию припадаем и поклоняемся Тебе пред Святою и пречистою Твоею чудотворною иконою, Ею же дивные и преславные чудеса содеваеши. О, Всемилостивая наша Заступнице и непостыдное наше упование, благодарим Тя о всех благодеяниих от Тебе, бывших на нас от древних времен и до ныне.И ныне мы грешнии, воспоминающе, дивное знамение Твоего заступления града нашего Изборска, явленное, во дни ратнаго на сей град нашествия, смиренно молим Тя: яко же древле отцем нашим на помощь тогда ускорила еси и люди изборския от бед спасла еси и многие знамения и чудеса являла еси, так и ныне, Преблагословенная Владычице призри на нас немощных и грешных раб Своих. Сподоби Твоего Матернего заступления и благопопечения, о еже избавитися нам от всякого зла.Но, о, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Со страхом, верою и любовию припадаем пред Честною иконою Твоею и умиленною душею и сокрушенным сердцем со слезами молим Тя: отврати от нас, Всемилостивая наша Помощнице и Заступнице, праведный гнев Божий на ны движимый и избави, нас, от глада, града, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобные брани. Храм и град сей добре сохрани и верою живущих зде в мире соблюди. Буди нам Заступнице и Ходатаице пред Престолом Всевышнего, идеже предстоиши. К кому убо прибегнем, аще не к Тебе, Пресвятая Мати Дево! Не имамы бо иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Царице и Владычице! Под Твой Покров притекаем. Молитвами Твоими ниспосли Отечеству нашему мир, людем здравие и земли плодоносие, воздуху благорастворение. Избави нас от падений греховных, от навета злых человек, скорбей, бед и внезапныя смерти. Вразуми нас, о, Всемилостивая Заступнице, како безгрешно прейти путь земного сего жития. Ты бо веси немощи наша, веси и согрешения наша, но и веру зриши и упование видиши.Даруй же нам дух сокрушения, смирение сердца, чистоту помышлений, исправление греховной жизни и оставление прегрешений. Укрепи в нас Православную веру, вложи в сердца наша дух страха Божия, дух благочестия, дух кротости и смирения, дух любви и терпения, в добрых делах преуспеяние.

В Страшный же день суда Божия, Твоим молитвенным ходатайством и заступлением, о, Пречистая Владычице, сподоби нас стать одесную Сына Твоего, Христа Бога нашего. Ему же подобает всякая слава, честь и поклонение ныне и присно и в бесконечные веки. Аминь.

azbyka.ru

Корсунская икона Божией Матери: о чем молятся, в чем помогает

Огромным значением обладают для православных святые образы связанные непосредственно с самим Христом. И тут Корсунская икона Божией Матери, безусловно, является одной из ценнейших святынь, которая позволяют каждому практически прикоснуться ко временам самого Спасителя.

Ведь, согласно преданию, данный образ был написан самим апостолом Лукой (который считается зародителем иконописной традиции в целом) и был одобрен самой Богоматерью, которая назвала образ пребывающим под благословением ее самой и Христа.

Немного истории

Как считается, именно евангелист Лука начала писать святые образы и ему принадлежит как минимум три различные изображения, в том числе и икона Богородицы Корсунская, которая относится к подтипу: Елеуса или Умиление. Напомним, всего есть три основных типа икон Пречистой Девы:

  • Оранта;
  • Одигитрия;
  • Елеуса.

Они символически изображают христианские добродетели: Веру, Надежду, Любовь. Каждый вариант имеет собственный канон написания, характерные позы и расположение фигур. В Корсунской иконе Елеуса Спаситель и Богоматерь прижимаются друг к другу щеками, такое расположение фигур говорит о нежных отношениях, но также на символическом уровне указывает на стремление души к божественному, ведь Богоматерь как бы символически представляет душу каждого верующего, которая стремится к Господу и хочет наладить с ним самые близкие и доверительные отношения.

До поры до времени Эфесская икона Божией Матери (название по городу Эфес является вторым для данного образа) пребывала на территории Византийской империи, но в дальнейшем была привезена на Русь. Тут существуют различные версии касательно того, кто привез данный образ, не станем на этом акцентировать внимание, так как этот факт не является особенно существенным для молитвенного обращения к образу и религиозной практики.

Согласно одной из версий, Корсунская икона Божией Матери была привезена самим крестителем Руси, то есть князем Владимиром, а по другой версии, заслуга принадлежит великой подвижнице Евфросинией Полоцкой, которая активно распространяла христианство в 12 веке.

Сейчас образ хранится в коллекции Русского музея в Санкт-Петербурге, хотя, вполне вероятно, в итоге снова перейдет во владение церкви. В музей икону передали в период советской власти для того, чтобы сохранить. Реликвию сохранили, но реставраторы убрали изначальный темный цвет кожи лиц, который приняли за копоть.

Содержание иконы

Традиционно православные иконы не изображают лица, с яркими эмоциями и переживаниями. Как правило, лики спокойны и наполнены глубокой задумчивостью, умиротворением. Именно поэтому молитва Корсунской иконе, да и любому другому православному образу является такой действенной, взгляд на святой образ сразу приводит верующего в соответствующее молитвенное настроение.

На этом образе перед нами предстает Богоматерь в синих и красных одеждах. Синий цвет символизирует собой Царствие Небесное, а красный цвет подчеркивает величественность. Зеленый цвет одежд младенца символизирует в свою очередь благую весть о его собственном появлении.

В одной руке младенец держит свиток, который символизирует собой Евангелие, а другой рукой держится за одежды Девы Марии. Также есть варианты композиции без свитка.

Акцент сделан на лицах, которые прижимаются друг к другу. Хотя они спокойны и не выражают эмоций, заметна глубокая приязнь героев этой иконы и духовная близость между ними.

В чем помогает Корсунская икона

Так как значение этого образа указывает на связь человека с Господом, перед ним просят о самом разном. Разнообразным является спектр того, в чем помогает икона Корсунской Божьей Матери: кто-то просит о достатке, другие о том, чтобы избавиться от страстей или какой-то немощи. Суть заключается в милостивом характере Богоматери, которая может помочь практически каждому.

Поэтому верующему следует самому выбрать, о чем молиться Корсунской иконе Божией Матери, она примет искренние просьбы, которые идут с глубокой верой.

Многие свидетельствуют о помощи от этого образа, на котором пребывает благословение самого Спасителя и Богородицы.

Акафист Корсунской иконе Божией Матери и молитва

Кондак 1

Избранней от всех родов Заступнице рода христианскаго, покровом Своея благости покрывающей страну нашу православную, благодарственная пения приносим Ти, Богородице, о явлении чýдныя Твоея иконы. Ты же, яко Всемилостивая, всех притекающих к Тебе Помощнице, заступай нас во всех скорбех и нуждах, бедах и напастех, да зовем Ти: Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Икос 1

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице «Радуйся», егда Бог Слово воплощашеся во утробе Ея; и мы, грешнии, прославляюще явление чудныя Ея иконы и Божественнаго Младенца Спаса Христа, со умилением вопием Благодатней:

Радуйся, Богоизбранная Отроковице; радуйся, Мати Божия. Радуйся, Царице Небесе и земли; радуйся, светлое Церкве Небесныя и земные украшение. Радуйся, Ангелы чтимая; радуйся, певаемая от Серафим. Радуйся, светлое пророческое сбытие; радуйся апостолов похвало. Радуйся, мученическое исповедание; радуйся преподобных венче. Радуйся, праведных веселие; радуйся, грешных упование. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Молитва

О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Со страхом, верою и любовию припадающи пред честною иконою Твоею, молим Тя: не отврати лица Твоего от прибегающих к Тебе, умоли, милосердная Мати, Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа, да сохранит мирну страну нашу, Церковь Свою Святую да незыблему соблюдет от неверия, ересей и раскола. Не имамы бо иныя помощи, не имамы иные надежды, разве Тебе, Пречистая Дево: Ты еси Всесильная христиан Помощница и Заступница. Избави всех с верою Тебе молящихся от падений греховных, от навета злых человек, от всяких искушений, скорбей, бед и от напрасныя смерти; даруй нам дух сокрушения, смирение сердца, чистоту помышлений, исправления греховныя жизни и оставление прегрешений, да вси благодарне воспевающее величия Твоя, сподобимся Небеснаго Царствия и тамо со всеми святыми прославим Пречестное и Великолепное Имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

(1 оценок, среднее: 5,00 из 5) Загрузка...

omolitvah.ru

Корсунская икона Богородицы

Существуют два разных предания, касающихся истории принесения в пределы России Корсунской иконы Божией Матери.

Корсунская икона Божией Матери

Корсунская икона Божией Матери

Согласно самому древнему из них, святой образ был написан святым евангелистом Лукой и хранился в Ефесе. В 988 году, 9 октября, список с этой иконы был принесен из Корсуни в Киев святым равноапостольным князем Владимиром (память 15 июля) после его крещения и получил название Корсунской иконы. Позже эта икона была перенесена в Новгород, а при царе Иоанне Грозном – в Москву, в Кремлевский Успенский собор, где была помещена за престолом и где пребывает и поныне. Запрестольная икона, согласно исследованиям, принадлежит к числу малоизученных памятников древней иконописи, а первые исторические сведения о ней относятся к началу XVII века. Этот образ по написанию схож с иконами типа «Умиление». Святая икона Пресвятой Богородицы стала одной из первых святынь Успенского собора и более шести столетий пребывала в его алтаре.

По другому преданию подобный образ Божией Матери был принесен из Греции в Россию в 1162 году преподобной Евфросинией Полоцкой (память 23 мая).

Святая Евфросиния основала в Полоцке Спасскую обитель, а несколько позже построила еще одну церковь в честь Пресвятой Богородицы. Когда она узнала, что в Греции есть иконы, написанные евангелистом Лукой, то отправила богатые дары греческому императору и патриарху Луке Хризовергу, с просьбой прислать икону. Святой образ был отправлен на Русь из Ефеса. Икону везли через Корсунь, и по просьбе жителей этого города она пробыла там около года, получив также название Корсунской. Святая Евфросиния украсила образ золотом, серебром и драгоценными камнями и в 1173 г. поставила его в храме Божией Матери. Здесь икона находилась более 60 лет, источая чудесные знамения и исцеления.

В 1239 году дочь Полоцкого князя Брячислава, Параскева, выходя замуж за святого благоверного князя Александра Невского (память 23 ноября), увезла эту икону в город Торопец, где находилась в Богородицком соборе, почиталась чудотворной и прославилась многими чудесами и особенно заступлением города от польского нашествия 1611 года.

В 1917 году большевики изъяли чудотворный образ и вывезли его в Ленинград. Позднее он был помещен в Русский музей г. Санкт-Петербурга, а во Всехсвятском храме г. Торопца находится список с чудотворной иконы.

Святой Корсунский образ Пресвятой Богородицы прославился и другими своими списками – в Исаакиевском соборе Петербурга, Нежинском мужском монастыре, г. Усмани Тамбовской епархии, Павло-Обнорском монастыре Вологодской епархии, Суздальском Спасо-Евфимиевом монастыре, Нижегородском Благовещенском монастыре и др.

Празднование Окт. 9

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Корсунская» молятся об исцелении душевных и телесных страданий верующих.

Молитва ко Пресвятой Богородице пред Ее иконою «Корсунская»

Чтомая в Петроградском Исаакиевском кафедральном соборе

Корсунская икона Богородицы

О Пресвятая Дево, Мати Христа Бога нашего, Царице Небесе и земли! Вонми многоболезненному воздыханию душ наших, призри с высоты святыя Твоея на нас, с верою и любовию покланяющихся пречистому и чудотворному образу Твоему. Се бо грехми погружаемии и скорбьми обуреваемии, взирающе на Твой образ, яко живей Тебе сущей с нами, приносим смиренная моления наша. Не имамы бо иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о Мати всех скорбящих и обремененных! Помози нам немощным, утоли скорби наша, настави на путь правый нас заблуждающих, уврачуй болезненная сердца наша и спаси безнадежных, даруй нам прочее время жития нашего в мире и покаянии проводити, подаждь христианскую кончину, и на страшнем суде Сына Твоего явися нам милосердая Предстательница, да всегда поем, величаем и славим Тя, яко благую заступницу рода христианскаго, со всеми угодившими Богу, во веки веков. Аминь.

Величание Величаем Тя, Пресвятая Дево, Мати Христа Бога нашего, и чтим образ Твой святый, от негоже источаеши исцеления всем, с верою к Тебе притекающим.

www.pravmir.ru


Смотрите также